Co by się nie mówiło o PageRank Google'a (odwieczne spory o znaczeniu w pozycjonowaniu) jedno jest pewne- wysoki PR pozwala nam osiągnąć sporo stałego, pasywnego dochodu. W internecie znalazłem ciekawe zestawienie wpływu ilości linków i ich jakości na pagerank naszej strony.
Z tabeli jasno wynika, że lepiej mieć jednego linka ze strony, która ma PR 6 niż 1100 linków ze stron PR 1. Na sztywno jednak tej zasady bym się nie trzymał, ponieważ (wg mnie) PR 4 nie równe jest PR 4. Są strony mocne i słabe. Tych słabych jest mnóstwo na allegro w dziale linków. Nie mówię, że wszystkie takie są, ale znakomita większość. Sam sprzedaję, od czasu do czasu, tam linki, ale zarobić się dużo nie da. Właśnie przez śmieciową konkurencję. O tym jednak kiedy indziej, na razie przedstawiam tabelę:
PR | Links | Links | Links | Links | Links | Links | |
For PR3 | For PR4 | for PR5 | for PR6 | for PR7 | for PR8 | ||
1 | 555 | 3,055 | 16,803 | 92,414 | 508,277 | 2,795,522 | |
2 | 101 | 555 | 3,055 | 16,803 | 92,414 | 508,277 | |
3 | 18.5 | 101 | 555 | 3,055 | 16,803 | 92,414 | |
4 | 3.5 | 18.5 | 101 | 555 | 3,055 | 16,803 | |
5 | 1 | 3.5 | 18.5 | 101 | 555 | 3,055 | |
6 | 0.5 | 1 | 3.5 | 18.5 | 101 | 555 | |
7 | 0.5 | 0.5 | 1 | 3.5 | 18.5 | 101 | |
8 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 1 | 3.5 | 18.5 | |
9 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 1 | 3.5 | |
10 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 0.5 | 1 |
Tak jak mówię, należy traktować to jako ciekawostkę, która może dać niejako obraz znaczenia mocy linka. Tabela pokazuje ile linków danej mocy potrzebujemy by nasza strona osiągnęła dany poziom PR. Dla przykładu: żeby mieć PR 4 potrzebujemy 18.5 linków ze stron o mocy PR 4 lub 1 link ze strony PR6. Ciekawe i całkiem prawdziwe, jeszcze przedstawienie danych matematycznie:
PR2 =
|
0.2
|
PR3
|
PR3 =
|
1
|
PR3
|
PR4 =
|
5 x
|
PR3
|
PR5 =
|
25x
|
PR3
|
PR6 =
|
125 x
|
PR3
|
PR7 =
|
625 x
|
PR3
|
Poniżej przedstawiamy ręcznie dobrane ciekawe aukcje na allegro, na których oferowane sa strony internetowe: