GieldaStron.pl

jtemplate.ru - free extensions for joomla

Ilość linków przychodzących, ich jakość, a pagerank

Co by się nie mówiło o PageRank Google'a (odwieczne spory o znaczeniu w pozycjonowaniu) jedno jest pewne- wysoki PR pozwala nam osiągnąć sporo stałego, pasywnego dochodu. W internecie znalazłem ciekawe zestawienie wpływu ilości linków i ich jakości na pagerank naszej strony.

 

Z tabeli jasno wynika, że lepiej mieć jednego linka ze strony, która ma PR 6 niż 1100 linków ze stron PR 1. Na sztywno jednak tej zasady bym się nie trzymał, ponieważ (wg mnie) PR 4 nie równe jest PR 4. Są strony mocne i słabe. Tych słabych jest mnóstwo na allegro w dziale linków. Nie mówię, że wszystkie takie są, ale znakomita większość. Sam sprzedaję, od czasu do czasu, tam linki, ale zarobić się dużo nie da. Właśnie przez śmieciową konkurencję. O tym jednak kiedy indziej, na razie przedstawiam tabelę:

 

 

 
PR   Links Links Links Links Links Links
    For PR3 For PR4 for PR5 for PR6 for PR7 for PR8
 
1   555 3,055 16,803 92,414 508,277 2,795,522
2   101 555 3,055 16,803 92,414 508,277
3   18.5 101 555 3,055 16,803 92,414
4   3.5 18.5 101 555 3,055 16,803
5   1 3.5 18.5 101 555 3,055
6   0.5 1 3.5 18.5 101 555
7   0.5 0.5 1 3.5 18.5 101
8   0.5 0.5 0.5 1 3.5 18.5
9   0.5 0.5 0.5 0.5 1 3.5
10   0.5 0.5 0.5 0.5 0.5 1

Tak jak mówię, należy traktować to jako ciekawostkę, która może dać niejako obraz znaczenia mocy linka. Tabela pokazuje ile linków danej mocy potrzebujemy by nasza strona osiągnęła dany poziom PR. Dla przykładu: żeby mieć PR 4 potrzebujemy 18.5 linków ze stron o mocy PR 4 lub 1 link ze strony PR6. Ciekawe i całkiem prawdziwe, jeszcze przedstawienie danych matematycznie:

 

PR2 =
0.2
PR3
PR3 =
1
PR3
PR4 =
5 x
PR3
PR5 =
25x
PR3
PR6 =
125 x
PR3
PR7 =
625 x
PR3

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież